מחקר: נטילת אנטי-אוקסידנטים מקטינה ב-21% את עובי הקמטים

יום שלישי, אוקטובר 5, 2010 @ 01:27
עורך: Sinay Graphics

מחקר שפורסם בז'ורנל הבינלאומי למדעי הקוסמטיקה מצא כי נטילת תוסף תזונה המכיל נוגדי חמצון ומינרלים יכולה למנוע את התקשחות העור והפיכתו למחוספס, וכן לעדן את הקמטים.

המחקר גייס באופן אקראי 60 נבדקות בטווח הגילאים 35-60. הנבדקות נטלו תוסף תזונה המיוצר על ידי חברת Blackmores האוסטרלית במשך 12 שבועות על בסיס יומיומי.
תוסף התזונה הכיל את נוגדי החמצון קו-אנזים Q10, בטא-קרוטן, תמצית זרעי ענבים, תמצית קליפת עץ אורן צרפתי, תמצית תה ירוק, ויטמין E ואת המינרלים אבץ וסלניום.
המדידה של רמת הקשיחות בעור ושל עובי הקמטים נעשתה עם תחילת המחקר, ולאחר מכן במרווחים של 4 שבועות, עד לשבוע ה-12.
החוקרים מצאו כי כבר בתום השבוע הרביעי נראתה הפחתה משמעותית בקשיחות העור ובעובי הקמטים בקרב הנבדקות. עד לסיום המחקר, קשיחותו של העור ועובי הקמטים פחתו בשיעור של 21.2% (ראו גרף ותצלומים).

החוקרים מסבירים כי בתהליכי חמצון טבעיים בתאים נוצרים רדיקלים חופשיים, שפוגעים בסיבי הקולגן. רדיקלים חופשיים הם אטומים המצויים במצב לא יציב מבחינה אלקטרומגנטית. הם מגיעים אלינו ממקורות חיצוניים כגון חשיפה לשמש, עישון, תרופות, כימיקלים, מזון מתועש וקרינה אלקטרומגנטית.

כאשר כמות הרדיקלים החופשיים בגוף קטנה – אין בהם כל נזק, ואפילו יש להם תפקיד במספר תהליכים פיזיולוגיים. אולם כאשר הם נמצאים בכמות מוגזמת – הם גורמים לשבירה של סיבי הקולגן.

הקולגן הוא סוג של חלבון סיבי אשר תומך ומחבר בין רקמות גוף. סיבי הקולגן חשובים בכך שהם תורמים למבנה החיצוני של התא, ואילו בתוך התאים הם ממלאים תפקידי חיבור וגישור.  

עם הגיל, חלה הידלדלות במרכיבים שונים של העור, ביניהם הקולגן. איבוד הקולגן הוא אחת הסיבות המרכזיות להיווצרות קמטים וקפלים בעור. מסיבה זו מהווה הקולגן מרכיב חשוב בחיפוש דרכים להילחם בהשפעות הנראות לעין של ההזדקנות על העור.

על פי מחקר זה, מי שעוזרים להילחם ביעילות בנזקים הנגרמים מתהליכי חמצון הם
קו-אנזים Q10, ויטמין E, אבץ וסלניום.

ניתן לעודד ייצור של קולגן גם באמצעות טיפול פוטו-רג'ובניישן. הטיפול משפיע על חילוף החומרים בתוך התא, ומעודד ייצור של קולגן. כתוצאה מכך משתפרת אלסטיות העור – ומראה הקמטים מופחת.

 

 

 

 

 

 

השאר תגובה