מחקר אמריקאי: בגיל מבוגר – נשים סובלות מאקנה יותר מגברים

יום שני, אוגוסט 2, 2010 @ 11:19
עורך: Sinay Graphics

מחקר אמריקאי מגלה כי בגיל מבוגר נשים סובלות מ אקנה יותר מגברים. המחקר, שבוצע על ידי פרופ' ג'ולי הארפר, דרמטולוגית מאוניברסיטת אלבמה, בדק 1,013 אנשים מעל גיל 20.

כאשר הנבדקים נשאלו האם סבלו מאקנה בגיל ההתבגרות – התוצאה היתה כמעט זהה: 68% מהגברים סבלו מאקנה, ו-66% מהנשים סבלו מאקנה.

אולם כאשר הנבדקים נשאלו לגבי אקנה בגיל מבוגר התקבלו התוצאות הבאות:

קבוצת גיל

כמה אחוז מהגברים
סובלים מאקנה

כמה אחוז מהנשים
סובלות מאקנה

גילאי ה-20

42.5%

50.9%

גילאי ה-30

20.1%

35.2%

גילאי ה-40

12%

26.3%

גילאי ה-50

7.3%

15.3%

המחקר מראה כי אקנה היא בעיה נפוצה בכל הגילאים, אך היא בבירור בעיה גדולה יותר עבור נשים. פרופ' הארפר מעריכה כי הגורם ההורמונלי הוא ההבדל המשמעותי בין שני המינים בכל הקשור להתפרצות אקנה.

אקנה נוצר כאשר הגוף מתחיל לייצר הורמונים הקרויים אנדרוגנים. הורמונים אלה גורמים לבלוטות החלב בדרמיס להתרחב – ולהגביר את ייצור החלב. התוצאה היא מתקפה בקטריאלית שמובילה להיווצרות פצעונים. במקרים רבים, בלוטות החלב ממשיכות בייצור מוגבר בגילאים מבוגרים וגורמות לאקנה.

מומלץ להתייעץ לגבי טיפול באקנה כאשר מדובר בהתלקחות חריפה ומהירה, אך גם כאשר מדובר באקנה מתון שמסרב להיעלם במשך תקופה. למעשה, התייעצות עם מומחה מומלצת בכל שלב שבו האקנה מתחיל להטריד.

שימוש בתחליב ניקוי על בסיס יומיומי מסייע לשמור על ניקיון העור – ולצמצם למינימום את הרגישות והגירוי שלו.

מריחת מוצרי טיפוח מתאימים צפויה לסייע. מומלץ להשתמש בקרמים המכילים חומרים טבעיים שנלחמים באקנה. למשל: ויטמין B5 (פנתנול) שיש לו תכונות אנטי-דלקתיות; תמצית של פטריות שמתאימות לעור הסובל מהפרשות יתר של חלב; או גליקול CAPRYLYL שמתאפיין בתכונות קוטלות חיידקים וביכולת להרגיע במהירות את העור.

ברונית רפאל – מדע היופי מבצעים טיפול פנים מקצועי שמבוסס על ויטמינים, מינרלים וליפידים – היכול להחזיר את היציבות לעור ולשפר את מצב האקנה. מומלץ לשלב את טיפול הפנים עם טיפול אוקסי אנטי אקנה. התועלת של הטיפול היא ביכולתו של החמצן להאיץ את תהליכי התיקון וההתחדשות ולנטרל מצבי דלקת.

אין מה לחשוש מהסתרת הפצעונים באמצעות מייק-אפ, אבל מומלץ לוודא שהוא אינו מבוסס על שמן (oil-free), כלומר שאין בו חשש לסתימת נקבוביות.

תגובה אחת עבור “מחקר אמריקאי: בגיל מבוגר – נשים סובלות מאקנה יותר מגברים”

  1. מאת עירית:

    מאמר מעניין מאוד


השאר תגובה