מהו צלוליט וכיצד מטפלים בו

יום ראשון, מרץ 21, 2010 @ 02:55
עורך: Sinay Graphics

המושג צלוליט מתייחס למראה הגבשושי של העור המופיע אצל חלק מהאנשים באזורי המותניים, הירכיים והישבן. הצלוליט נפוץ יותר בקרב נשים, עקב הבדלים בין המינים באופן פיזור השומן, רקמות השריר ורקמות החיבור. המראה הגבשושי של הצלוליט נגרם עקב שאריות שומן שדוחפות ומעוותות את רקמות החיבור מתחת לעור – ובכך מובילות לשינוי במראהו.

עם הגורמים המשפיעים על היווצרות צלוליט ועל מידת הבולטות שלו נמנים תורשה, עובי העור, כמות ופיזור השומן בגוף וכמובן הגיל. על אף שגם להורמונים נשיים יש תפקיד
בהיווצרות הצלוליט – לא קיימים כיום טיפולים הורמונליים נגד התופעה.

אין כל קשר בין צלוליט לבין תופעה בשם "צלוליטיס", שמתייחסת לזיהום בקטריאלי המתפשט בעור וברקמות שמתחתיו.

כיצד מטפלים בצלוליט?

טכנולוגיה מתקדמת, שמצויה בשימוש אצל רונית רפאל – מדע היופי, משלבת אולטרא-סאונד ואנרגיה אלקטרו-מגנטית. השיטה מתבססת על העיקרון של חימום תאי השומן על ידי אולטרא-סאונד והפיכתם לאנרגיה זמינה. הטיפול מגביר את תהליך פירוק השומן וצריכתו בתוך התא. גם מכשירים אחרים בשוק, המבוססים על טכנולוגיות מיושנות יותר, מחממים את התאים – אולם בניגוד לאולטרא-סאונד הם גורמים להרס התא.

הגלים האלקטרו-מגנטיים שמשולבים בטיפול, משפרים את זרימת הדם באזור המטופל, מאיצים את חילוף החומרים, ומגדילים את מספר הכדוריות האדומות. ריבוי כדוריות הדם האדומות משפר את אספקת החמצן ואת לחץ החמצן בתאים, תהליך חיוני בתפקוד התאים, כולל יכולת ייצור האנרגיה בתא. בכך מתאפשר לגוף להתנקות ביעילות רבה יותר מרעלים מצטברים. לאחר סדרת טיפולים העור נראה מוצק יותר, מראה הצלוליט פוחת וההיקפים מצטמצמים.

בעבר הוצעו דיאטות מיוחדות שנטען כי הן יעילות לטיפול בצלוליט. התומכים בדיאטות אלה גורסים כי שילוב המאכלים המוכתבים על ידי הדיאטה יכול לשפר את זרימת הדם באזורים שבהם יש ריכוזי צלוליט. לא קיימים בספרות הרפואית מחקרים אשר תומכים בטיעונים אלה; אך עם זאת, תזונה נכונה

עשויה להפחית הצטברויות נוזלים, ולשפר את המצב הבריאותי הכללי ואת מראה העור. גם שמירה על פעילות גופנית קבועה מסייעת.

סלוני יופי ומרכזי ספא רבים מציעים טיפולי עטיפה (wraps) מצמחים או מחומרים טבעיים אחרים לטיפול בצלוליט. בדומה לדיאטות צלוליט, השפעותיהם של טיפולים אלה לא הוכחו במחקרים מדעיים בספרות הרפואית.

לא ניתן להגיב.