כך תעזרו לעור שלכם לעבור את הקיץ בשלום

יום ראשון, מרץ 21, 2010 @ 03:00
עורך: Sinay Graphics

העור הוא האיבר הבולט ביותר בגוף, ולכן חשוב לטפל בו כראוי. זאת, בייחוד במהלך הקיץ כאשר הרמות הגבוהות של הקרינה האולטרא-סגולית של השמש יכולות להזיק באופן משמעותי לעור חשוף.

על אף שקרניים אלה יכולות לתת תחושה מענגת, ההשפעות ארוכות הטווח של החשיפה אליהן עשויות להיות מענגות פחות. על פי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה (AAD) אחד מכל חמישה אמריקאים עתיד לחלות בסוג כלשהו של סרטן העור במהלך חייו.

בנוסף, קרינת השמש גורמת להזדקנות מוקדמת של העור. על פי המכון האמריקאי הלאומי להזדקנות, חשיפה לשמש היא אחד הגורמים העיקריים להיווצרות קמטים, יובש וכתמי שמש.

חשוב לבחור מוצר בעל מקדם הגנה (SPF) גבוה, אך חשוב לא פחות לבחור במוצר שתאהבו – מכיוון שמטבע הדברים כך תשתמשו בו באופן תכוף יותר ותהיו מוגנים יותר. אם אתם משתמשים באורח קבע בקרם לחות – מיצאו קרם המכיל מרכיב הגנה מפני השמש – רצוי SPF 15. על פי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, מקדם הגנה 15 חוסם 93% מקרינת השמש.

קרם לחות כזה יסייע לכם למנוע התבגרות מוקדמת של העור והיווצרות של כתמי שמש; ובמקביל יעודד את התחדשות התאים ויעניק מראה חלק ומוצק.

גם בבחירת שפתון יש לשלב שיקולים של הגנה מפני השמש. במקרים רבים מתפתח סרטן באזור השפתיים, בגלל החשיפה ארוכת השנים שלהן לשמש. מומלץ להשתמש במוצרים לשפתיים בעלי מקדם הגנה 15 או גבוה יותר. אגב, אודם בגוונים כהים מספק הגנה טובה יותר מהשמש, מאשר שפתון שקוף ומבריק.

גם מייק-אפ המכיל מקדם הגנה גבוה הוא בעל איכויות של מסנן קרינה. אם כי, דרמטולוגים קובעים כי מייק-אפ בעל מקדם הגנה אינו יעיל באותה מידה כמו תכשירי ההגנה עצמם. בנוסף, מייק-אפ יכול להימרח באופן בלתי שווה, ולהיות מוסר במהלך היום – ובכך לאבד את יכולתו לחסום את הקרינה ביעילות.

חשיפה ממושכת לקרינה האולטרא-סגולית עשויה לגרום לאדמומיות בחלק הלבן של העין, בדיוק כפי שהיא יכולה לשרוף את העור. עם הזמן, נזק זה עלול לגרום לבעיות עיניים. על מנת למנוע נזקי עיניים, התייעצו עם האופטומטריסט בבחירת משקפי שמש בעלי הגנה מתאימה.

אגב, משקפי השמש הגדולים שחזרו לאופנה בשנים האחרונות – מגנים על העין טוב יותר – ולכן לאופנה זו אין מעריצים גדולים יותר מאשר רופאי העיניים.

ואם השמש כבר נתנה את אותותיה על עורכם?

מה עם הילדים?

 

על פי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה, 80% מזמן החשיפה לשמש במהלך החיים מתרחש עד גיל 18. אם בתקופה זו העור נכווה על ידי השמש, הסיכוי לחלות בסרטן העור בשלב מאוחר יותר בחיים מוכפל, והסבירות להופעה של כתמי שמש תהיה גבוהה יותר.

 

באופן כללי, יהיה זה רעיון טוב להרחיק את הילדים מהשמש בין השעות 10:00 ל-16:00. על מנת להגן עליהם מנזקי השמש, יש להקפיד על חוקי הבסיס – שימוש בתכשיר הגנה (SPF 15 או יותר), בגדים מתאימים, הגנה על השפתיים ומשקפי שמש.

 

דירשו מהמדריכים בקייטנת הקיץ או מהמטפלת למרוח את הילדים שוב בתכשיר לאחר משחק פעיל או שחייה.

 

חשיפה ארוכת שנים לשמש גורמת להופעה של כתמי שמש, בדרך כלל אצל אנשים מעל גיל 40. כתמי שמש, המכונים גם כתמי גיל, הם כתמים שטוחים בצבע חום, אפור או שחור. כתמי שמש מופיעים בגדלים שונים, ושכיחים באזור הפנים, הידיים, הכתפיים, הזרועות והמחשוף.

השיטה המתקדמת ביותר כיום לטיפול בכתמי שמש היא "פוטו-רג'ובניישן", כלומר קרן אור לחידוש העור. הטכנולוגיה, שנמצאת בשימוש אצל רונית רפאל – מדע היופי, מבוססת על קרן אור בגל קצר הפועלת על השכבות העליונות של העור.

גלי האור נספגים בריכוזי המלנין, מפרקים אותם ומאפשרים למערכת הסינון הטבעית של העור לטפל בהם. התאים באזור שבו יש כתמי שמש בדרך כלל מתקלפים ונושרים.

הטיפול מבוסס על הגילוי שקרני אור באורכי גל שונים מעודדות את ייצור הקולגן ומאיצות את תהליכי החידוש של התאים. הטיפול מורכב מסדרה של מפגשים בני 30-40 דקות, שלאחריה ניתן לראות שיפור במראה של כתמי שמש ובמרקם העור.

לא ניתן להגיב.