כיצד תשמרי על עור מטופח בזמן ההיריון

יום חמישי, מרץ 18, 2010 @ 18:15
עורך: Sinay Graphics

אישה יכולה להיראות במיטבה במהלך ההיריון, אולם אצל רבות מהנשים, פעילות היתר ההורמונלית מעוררת מגוון של בעיות עור.

הופעה מוגברת של אקנה עלולה להוות תופעת לוואי מטרידה עבור נשים בהיריון. רמות ההורמונים הגבוהות מובילות לשמנוניות יתר של העור ולהופעה של פצעונים.

ראשית, עליך להקפיד על ניקיון הפנים. נקי את פניך מדי בוקר וערב אך לא בתדירות מוגזמת – משום שחיטוי יתר עשוי לגרום ליובש בעור. לאחר הניקוי השתמשי בקרם לחות נטול שומן.

תכשירים רפואיים מסוימים לטיפול באקנה אסורים לשימוש בזמן ההיריון. לכן – מומלץ לבחור בטיפול חיצוני שאינו כימי. כך לדוגמה: טיפול פנים מקצועי שמבוסס על ויטמינים, מינרלים וליפידים – יכול להחזיר את היציבות לעור ולשפר את מצב האקנה. מומלץ לשלב את טיפול הפנים עם טיפול בחמצן. ביכולתו של החמצן להאיץ את תהליכי התיקון וההתחדשות ולנטרל מצבי דלקת.

טכנולוגיה מתקדמת, המצויה בשימוש אצל רונית רפאל – מדע היופי, היא שימוש במכשיר תדר גבוה, המחטא את העור על ידי בלימת התפתחות חיידקית.

נשים רבות מוטרדות מכך שעורן לא חוזר לעצמו לאחר הלידה. יש לזכור כי גם בתקופת ההנקה מיוצרים בגוף הורמונים ברמות שונות מהרגיל. מחסור בשינה – וכתוצאה מכך הפרשתם של הורמוני דחק (סטרס) – עשויים גם הם להוביל לשמנוניות מוגברת של העור ולהיווצרות אקנה. העור בדרך כלל חוזר לעצמו כארבעה חודשים לאחר תקופת ההנקה.

אצל נשים רבות מופיעה בזמן ההיריון היפר-פיגמנטציה ("מלזמה"). הכתמים החומים מופיעים בדרך כלל באזור השפה העליונה, האף, הלחיים, הסנטר והמצח.

התהליך שבו נוצרת המלזמה מושפע מהורמונים כמו אסטרוגן (שהפרשתו מוגברת בזמן ההיריון) ומחשיפה לקרינת השמש.

במרבית המקרים, פיגמנטציה הקשורה להיריון נעלמת לאחר הלידה, אך ניתן למנוע את התהליך.

ראשית – כמו בכל סוגי ההיפר-פיגמנטציה, יש חשיבות רבה להגנה מפני השמש. הימנעות מחשיפה לשמש גם תמנע מכתמים קיימים להפוך לכהים עוד יותר.

שנית – ידוע כי קרמים לטיפוח המכילים ויטמין C עשויים לסייע בהבהרת העור.

לבסוף – אם לאחר הלידה הכתמים עדיין נראים לעין, פילינג בינוני-עמוק יוכל לסייע בטשטושם.

ברונית רפאל – מדע היופי ניתן לבצע גם טיפול מיקרו-דרמבריישן שמעודד את העור לתקן את עצמו באופן מובנה. התהליך מביא להיווצרותם של תאים חדשים ומקנה לעור מראה בריא יותר.

הופעת "סימני מתיחה" היא אחת התופעות המדוברות והנפוצות ביותר בקרב נשים בהיריון (הם מופיעים בקרב כ-90% מהנשים). סימני המתיחה נראים כפסים ורדרדים או אדומים על גבי הבטן והחזה ונובעים מכך שהעור באזורים אלה נמתח עד לנקודה שבה החלבונים המבניים נשברים.

אם תשמני את עור הגוף כראוי, תוכלי למזער את סימני המתיחה. ניתן לעשות זאת בעזרת תכשירי טיפוח לגוף ושמנים מתאימים, שפועלים להעלאה משמעותית של רמת הלחות בעור.

לא ניתן להגיב.