כיצד מטפלים בעור בחודשי החורף

יום שבת, מרץ 20, 2010 @ 18:50
עורך: Sinay Graphics

עבור אנשים רבים ימי החורף מלווים ביובש בעור הפנים הגורם לתחושת אי נוחות. עבור חלק מהם, הבעיה אף חמורה יותר: עורם הופך כה יבש עד שהוא נסדק ומופיעים בו קשקשים. 

כאשר אנו שוהים בחוץ, הטמפרטורות הנמוכות מאטות את זרימת הדם אל פני העור, ולכן הוא אינו מקבל מספיק חמצן וחומרים תזונתיים. כתוצאה מכך יש ירידה בקצב התחדשות התאים, והעור מאבד מצבעו והופך חיוור יותר.

לעומת זאת, כאשר אנו שוהים בתוך הבית, הסביבה היבשה הנוצרת מהפעלת חימום גורמת לעור לאבד מהלחות שלו – והוא מתייבש. המעבר החד בין הבית לסביבה החיצונית מהווה מעמסה על העור – והוא מתקשה לאזן את עצמו.

לאור סיבות אלה, חשוב להקפיד לטפל בעור באופן מיוחד בחודשי החורף. ניתן לטפל בירידה באספקת החמצן לתאים באמצעות טיפול אוקסי אייג' קונטרול של רונית רפאל – מדע היופי.

טיפול חמצן זה מחדיר לעור תשלובת אנטי-אייג'ינג, המבוססת על לציטין בריכוז גבוה – LEC-40 Purified Lecithin (בהליכי רישום פטנט), אומגה 3 ורטינול, יחד עם ויטמינים סותרי חמצון. מרכיבים אלה נדרשים לתהליכי התיקון וההתחדשות, וחסרים בעור במיוחד בתקופת החורף.

בחורף יש לשקול מחדש את שגרת הטיפול בעור, ואת התכשירים שבהם נעשה שימוש. מסיכות וטונרים המכילים אלכוהול מסירים את השמנוניות מהעור, אולם מאחר שמזג האוויר הקר כשלעצמו מפר את איזון העור ופוגע ב"מחסום העור" העשוי שומנים – לתכשירים אלה יש פוטנציאל גדול יותר לנזק בחורף.

כדי לסייע לעור להשיג מחדש את המראה החיוני שלו – מומלץ להשתמש במוצרי טיפוח איכותיים המכילים ויטמינים. שימוש בקרם יום וקרם לילה איכותיים שמכילים ויטמינים יכול להפחית את הנזק שנגרם לעור מגורמים חיצוניים. ויטמין C, המשולב במוצרים של רונית רפאל, מהווה אנטי-אוקסידנט ומגן על תאי העור מהנזק של תופעות לוואי סביבתיות. לוויטמינים מסוג B יש תפקיד חשוב בבניית התאים, וביכולתם להעניק לעור מראה בריא וקורן.

העור בידיים דק יותר מבכל שאר חלקי הגוף, והן חשופות במיוחד לגורמים שוחקים כמו מים, סבון ורוח. יש להקפיד במיוחד בחורף על הטיפול בהן, ולעשות שימוש יומיומי בקרם ידיים איכותי.

עצה נוספת:

שמרו על כושר! אל תתנו לימים גשומים לדכא אתכם, והמשיכו בשגרת האימונים הגופניים. 

פעילות גופנית מביאה לזרימת דם מוגברת לעור ולאספקה של חומרים תזונתיים לתאים. בנוסף היא מסייעת בסילוק רעלנים בעלי פוטנציאל לנזק, ותורמת ליצירת תנאים אופטימליים לייצור סיבי קולגן – סיבים תומכים אשר מונעים היווצרות של קמטים.

ככל שזרימת הדם – המושפעת מפעילות אירובית – טובה יותר, כך הרעלנים מסולקים באופן יעיל יותר והעור נראה בריא יותר. לכן אנשים המבצעים פעילות גופנית הם בדרך כלל גם בעלי עור בגוון טוב יותר בהשוואה לאלה שלא מתאמנים.

לא ניתן להגיב.