כיצד אומגה 3 מעכב את הזדקנות העור

יום שבת, מרץ 20, 2010 @ 19:51
עורך: Sinay Graphics

אומגה 3 הוא שם כללי לחומרים האורגניים בתוך אחת הקבוצות של חומצות השומן הבלתי רוויות. חומצות אלה חיוניות למניעת בעיות בריאותיות רבות, בין השאר בעור. התכונות האנטי-דלקתיות של אומגה 3 שמסייעות בטיפול באקנה מוכרות כבר שנים רבות.

אחד המרכיבים העיקריים של אומגה 3 הוא חומצת EPA (חומצה איקוסאפנטאנואית).

מחקר שפורסם ב-2006 בכתב העת המדעי Journal of Lipid Research הוכיח כי חומצת EPA שבאומגה 3 מעכבת את הזדקנות העור.

הזדקנות העור מיוחסת לגיל הכרונולוגי ולנזקי קרינת השמש. נזקי השמש נובעים מחשיפה לקרינה האולטרא-סגולית (UV) שפוגעת באלסטיות של העור, מזרזת את הופעת הקמטים וגורמת להתעבות לא אחידה של האפידרמיס.

במהלך המחקר, החוקרים טיפטפו חומצות שומן EPA על אזור מסוים בעור של הנבדקים. מיד לאחר מכן הם חשפו את אותו אזור בעור למכשיר המשדר קרינה אולטרא-סגולית – כדי לדמות מצב של חשיפה לשמש.

לאחר 24 שעות נטלו החוקרים ביופסיות מהעור של הנבדקים – ושלחו את הדגימות למעבדה. על פי תוצאות המחקר, תאי העור שקיבלו את טיפות האומגה 3 היו חסינים יותר לנזקי הקרינה בהשוואה לתאי עור אחרים. בדיקה מיקרוסקופית העלתה כי בתאים שלא טופלו באומגה 3 הנזק לאפידרמיס היה חמור יותר, והפגיעה באלסטין היתה קשה יותר.

החוקרים הסיקו כי החומצה באומגה 3 חוסמת חלק מהתגובות הכימיות שמתרחשות בעת חשיפה לקרניים המזיקות – ולכן ניתן לייחס לאומגה 3 אפקט של אנטי אייג'ינג.

ניתן כיום להזין את העור בחומצות שומן חיוניות באמצעות טיפולים מתאימים, כמו טיפולי חמצן המועשרים באומגה 3 המוצעים ברונית רפאל – מדע היופי.

לא ניתן להגיב.