מה מייחד את הרגלי הטיפוח של נשים בישראל?

יום ראשון, ספטמבר 4, 2011 @ 15:56
עורך: Sinay Graphics

ממחקר עולמי ענק בקרב 25,000 איש שבוצע על ידי חברת סקרי השוק הגדולה בעולם, Nielsen, עולה כי 79% מאוכלוסיית העולם משתמשים במוצרי קוסמטיקה וטיפוח.

המדינה שבה נמצא האחוז הגבוה ביותר של משתמשים במוצרי טיפוח היא ספרד, בעוד שבמדינות סקנדינביה (נורווגיה, שוודיה, דנמרק) נמצא השיעור הנמוך ביותרהמחקר מלמד עד כמה גדולים ההבדלים בין הרגלי הטיפוח בין אזורים שונים בעולם. טיפוח אישי משתנה בין תרבויות שונות ומדינות שונות כתלות בתפישות חברתיות ומיניות, אקלים, מצב כלכלי וטרנדים חולפים.

כך למשל, אחד הטיפולים הנפוצים באסיה, ובמיוחד בסין, הוא הבהרת העור. באזורים אלה, באופן מסורתי, עור כהה יותר מיוחס לאנשים שעובדים בעבודת השדה, ואילו עור בהיר מיוחס לאנשים מתוחכמים ועירוניים.

נשים אפרו-אמריקאיות משקיעות בממוצע הרבה יותר זמן מנשים בשאר העולם בסידור השיער; ובמדינות מסוימות באירופה, רבים מאיתנו יופתעו לגלות שלא נהוג שאישה תסיר את שערות בית השחי שלה.

במזרח התיכון, המשתנה הבולט שמשפיע על מנהגי הטיפוח וצריכת הקוסמטיקה הוא האקלים החם. כך, הרגלי הטיפוח של האישה הישראלית מושפעים באופן משמעותי ביותר מהשמש החזקה ומהלחות הגבוהה. החשיפה הנרחבת לשמש פוגעת בגמישות העור וגורמת להופעת קמטים וכתמי פיגמנטציה.

נשים ישראליות משקיעות מאמצים רבים על מנת לטשטש ולתקן את נזקי השמש, ולשמר מראה עור רענן וצעיר. כיום קיימות טכנולוגיות חדשניות המשמשות לטיפול בנזקי העור ולהאצת התחדשותו. דוגמאות מובילות  בתחום הן טיפולי חמצן העושים שימוש בתכונות הייחודיות של החמצן להאצת תהליכי התיקון הטבעיים של העור. טיפול אחר, בשם
פוטו-רג'ובניישן, משתמש באנרגיית אור על מנת לעודד ייצור קולגן טבעי ולחדש את העור. טיפול הפוטורג'ובניישן הוא לא פולשני, קל, יעיל ומספק תוצאות מהירות.

במדינה חמה כמו ישראל, הלבוש ההולם ברוב עונות השנה הוא כזה שחושף את הידיים והרגליים, ודורש מהנשים להיות מטופחות וחלקות משערות. הסרת שיער בלייזר היא הטכנולוגיה היעילה והבטוחה ביותר להסרת שיער. היא עובדת על עיקרון זיהוי המלנין, הפיגמנט שאחראי לצבע השערה. אנרגיית החום שיוצרת קרן הלייזר מנטרלת את פעילות בסיס השערה – ומונעת את חידוש הצמיחה. הסרת שיער בלייזר מחלישה את השורשים בצורה כזו שגם אם מתרחשת צמיחה חוזרת, השיער הוא עדין וחלש – ונושר מעצמו.

רונית רפאל בפייסבוק

רונית רפאל ב MAKO

2 תגובות עבור “מה מייחד את הרגלי הטיפוח של נשים בישראל?”

  1. מאת חנה כהן:

    שלום. הייתי רוצה לדעת אם ניתן לבצע איפור קבוע בעיניים למטופלת בקומדין (מדלל דם)

  2. מאת לימור:

    אתם נותנים גם שירות של הסרת משקפיים בלייזר?


השאר תגובה