מהו אנטי אייג'ינג ?

יום ראשון, אפריל 11, 2010 @ 11:38
עורך: Sinay Graphics

אמונת הבסיס של האנטי אייג'ינג היא שניתן להאט את ההזדקנות. לפיכך, אנחנו איננו לגמרי שבויים של הגורל הגנטי שלנו. עקומת החיים הממוצעת מתחילה בשלב של התפתחות, מגיעה לשיא התפקוד באזור גיל 25 – וממנו מתרחשת ירידה איטית והדרגתית ביכולות. בין גיל 40 לגיל 60 מתחיל שלב הידרדרות כאשר השנים לאחר גיל 60 מתאפיינות בתחלואה ומוגבלות. 

נכון להיום, הרפואה הקונבנציונלית רק מאריכה את תקופת ה"מוגבלות" בסוף החיים. לעומתה, רפואת האנטי אייג'ינג מתמקדת בהארכת התקופה הבריאה שבאמצע החיים. במילים אחרות, על פי הרפואה המסורתית יש באפשרותנו לטפל בסימפטומים של ההזדקנות, ואילו על פי רפואת האנטי אייג'ינג יש באפשרותנו להשפיע את תהליך ההזדקנות מלכתחילה. 

רונית רפאל - אנטי אייגינג

רונית רפאל - אנטי אייגינג

אנטי אייג'ינג הוא תחום מדעי, מבוסס על הוכחות, ומתועד היטב בכתבי העת הרפואיים. בניגוד לרפואה הקונבנציונלית, שמנסה לטפל בכל מחלה בנפרד, רפואת האנטי אייג'ינג מטפלת בגורמים המשותפים לכולם. היא עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לאבחון, מניעה וטיפול של מחלות הקשורות לגיל – כאשר האמצעי העיקרי לטיפול הוא שינוי סגנון החיים. 

חשוב לציין כי רפואת אנטי אייג'ינג אינה רפואה אלטרנטיבית או רפואה קוסמטית, והיא אינה מסתמכת על טיפול בהורמונים בלבד כפי שרבים סבורים. 

שינוי סגנון החיים נוגע לתזונה נכונה, פעילות גופנית והפחתת מתח, שלכל אחת מהן השפעה מכרעת על תהליכי ההזדקנות. 

לאימון גופני יתרונות רבים: הוא מעודד אריכות ימים ומכווץ את תקופת המוגבלות בסוף החיים לשנים ספורות בלבד; הוא מגביר את תחושת
ה-Well-Being ומעכב את תהליכי הניוון ברקמות. נמצא כי הגיל הביולוגי של אדם שמתאמן יכול להיות נמוך ב-20-10 שנה מגילו הכרונולוגי. 

תזונה נכונה ומאוזנת חשובה ביותר לשמירה על הבריאות ולעיכוב תהליכי ההזדקנות. יש מספר תוספי תזונה חיוניים בעלי יתרונות מובהקים בכל הקשור להזדקנות. לדוגמה, נמצא כי שמן דגים מסוג אומגה 3 הוא חומר אנטי-דלקתי ואנטי-סרטני השומר על בריאות הלב ומפחית את הסיכוי לאלצהיימר. ניסוי שהסתיים ב-2002 בשיתופם של 22,000 רופאים במשך 17 שנה הציג ירידה של 80% בשיעורי המוות הפתאומי בקרב צורכי אומגה 3. 

דוגמה אחרת היא ויטמין D החיוני גם הוא לבריאות. הוא חומר אנטי-סרטני, אנטי-דלקתי, אנטי-דיכאוני ואנטי-חרדתי, בונה עצם ומונע מחלות לב. על אף שוויטמין זה כה חיוני, לרוב האנשים יש מחסור בו. 

מרכיב חשוב אחר הוא רסברטרול – אנטי-אוקסידנט רב עוצמה המצוי בריכוז גבוה ביין אדום. זהו חומר אנטי דלקתי המונע מחלות לב וסרטן.

לא ניתן להגיב.