כיצד טיפולי פילינג משפרים את מראה העור

יום ראשון, מרץ 21, 2010 @ 03:05
עורך: Sinay Graphics

פילינג (Peeling) הוא קילוף של העור. ככל שמעמיקים את הקילוף, ניתן לטפל בנזקי עור חמורים יותר, מכיוון שבתהליך מוסרים חלק מנזקי העור שנוצרו.

סוג הפילינג ומספר הטיפולים נקבעים על פי סוג העור, גוון העור ומצב העור. מקובל לחלק את טיפולי הפילינג לשלושה סוגים: פילינג קל, פילינג בינוני ופילינג עמוק.

מהו פילינג קל  

פילינג קל הוא טיפול שמסיר מהשכבה העליונה של העור תאים מתים ופגועים, ומעודד את התחדשות התאים. סוג זה של פילינג מטפל ביעילות בקמטים שטחיים, אקנה, יובש כרוני של העור ופיגמנטציה. הטיפול מאפשר ללטש ולהחליק את שטח פני העור כדי להקנות לו מראה אחיד, חלק וקטיפתי.

מועמדים לפילינג קל    

מטופלים בעלי בעיות עור קלות או כאלה המעוניינים להחיות ולשפר את מראה עורם תוך הימנעות מזמן ההחלמה הכרוך בטיפולים קשים יותר.

לאחר הטיפול         

פילינג קל אינו מתאפיין בתופעות לוואי, ולרוב לא דרוש זמן החלמה. עם זאת, העור עשוי להיות מגורה. ניתן לחזור לעבודה ולפעילות שגרתית מיד לאחר הטיפול. באופן כללי, המטופלים מתבקשים להשתמש בתכשיר ניקוי עדין ובתחליבי לחות לאחר הטיפול, וכן להימנע מחשיפת האזור המטופל לשמש.

לאחר פילינג קל ניתן להבחין בשיפור בגוון, במרקם ובמצב הפיגמנטציה באזור שטופל. ככל שהטיפול מתקדם מבחינים בשיפור נוסף.

מספר טיפולים

בשונה מפילינג עמוק, המצריך בדרך כלל טיפול אחד בלבד, בהליך של פילינג קל על המטופלים להשלים סדרה של טיפולים על מנת להשיג את התוצאות הרצויות. מספר הטיפולים ומרווח הזמן ביניהם נקבעים באופן אישי לכל מטופל.

מהו פילינג בינוני 

פילינג בינוני מהווה טיפול יעיל לצלקות אקנה, לשיפור מראה של פיגמנטציה, לשיפור הגוון והמרקם של העור ולהפחתת מראה קמטים. פילינג בינוני חודר עמוק יותר לעור בהשוואה לפילינג קל. הטיפול מסיר את השכבות החיצוניות של העור – שכבות אשר ניזוקו מאקנה, חשיפה לשמש וגורמים נוספים.

בשבוע שלאחר הטיפול שכבות העור המתות מתקלפות – ושכבת עור חדשה וחלקה נחשפת. פילינג בינוני מניב תוצאות טובות יותר מטיפולים קלים, והוא אינו מצריך את זמן ההחלמה שנדרש לאחר פילינג עמוק.

מומלץ להעדיף פילינג בינוני טבעי, כלומר כזה המבוסס על תרכובת צמחים בלבד.

מועמדים לפילינג בינוני       

מטופלים המעוניינים לשפר מראה קמטים, צלקות, פגמים שטחיים ופיגמנטציה (לרבות כתמי שמש).

לאחר הטיפול

שכבת העור שנחשפת בעקבות הטיפול נראית תחילה אדמומית, אך צבע זה דוהה בתוך שבוע ואז מתגלה עור בעל מרקם, צבע ומראה כללי משופרים באופן ניכר. תהליך החלמת העור אורך כשבועיים.

לאחר פילינג בינוני, יש להקפיד על מילוי הוראות המטפל בכל הקשור לחשיפה לשמש ולנקיטת אמצעי זהירות נוספים.

מספר טיפולים

המטופלים בפילינג בינוני עוברים בדרך כלל סדרה של טיפולים עד להשגת התוצאות הרצויות. מספר הטיפולים המדויק ומרווח הזמן ביניהם משתנים בין מטופל למטופל ובהתאם למטרות הטיפול, תוך התחשבות במצב העור ובגורמים נוספים.

מהו פילינג עמוק  

פילינג עמוק הוא הסוג החזק ביותר של טיפולי פילינג. הוא חודר אל העור עמוק יותר מאשר פילינג קל או בינוני ומסוגל לטפל במצבים קשים יותר של כתמים, קמטים עמוקים וצלקות אקנה. לפילינג עמוק תוצאות משמעותיות יותר ונדרש רק טיפול יחיד. תהליך ההחלמה מפילינג עמוק ארוך יותר, והטיפול פחות נוח בהשוואה לטיפולי פילינג קלים יותר.

לפילינג עמוק יש אפקט הצערה משמעותי. לאחר החלמת העור – הוא נראה בהיר וקורן יותר, ומושגת הפחתה משמעותית במראה קמטים.

מועמדים לפילינג עמוק         

לא כל המטופלים מתאימים לטיפולי פילינג עמוק;‏ טיפול עמוק מתאים למצבים קשים יותר של העור. ברוב המטופלים עדיף לטפל בפילינג קל או בינוני. טיפול עמוק אינו מתאים למי שמעוניינים לטפל בעור הפנים שלהם באופן נקודתי.

בגלל התוצאות המשמעותיות וארוכות הטווח של טיפולי פילינג עמוק – על המטפל והמטופל לשקול בכובד ראש את ביצוע הטיפול.

לאחר הטיפול

לאחר פילינג עמוק, פניו של המטופל יהיו נפוחות ואדומות והוא יחוש אי נוחות. מספר ימים לאחר הטיפול ייווצר מעין קרום באזור המטופל. בתוך שבוע עד עשרה ימים, מתקלף קרום זה וחושף שכבה חדשה של עור בצבע ורוד בהיר. לאחר מספר שבועות דוהה הצבע – וניתן להבחין בגוון עור בהיר בעל מרקם חלק. 

בדומה לסוגים אחרים של פילינג, חשוב להימנע מחשיפה לשמש לאחר הטיפול, ולהימנע מהתעסקות עם העור.

מספר טיפולים

פילינג עמוק הוא חזק מספיק, כך שלרוב די בטיפול יחיד על מנת להשיג תוצאות משמעותיות שמחזיקות שנים.

לא ניתן להגיב.