מהם כתמי גיל וכיצד מטפלים בהם

יום שבת, מרץ 20, 2010 @ 20:20
עורך: Sinay Graphics

כתמי גיל, הנקראים גם כתמי שמש, הם כתמים שטוחים בצבע חום, אפור או שחור. הם מופיעים בגדלים שונים, ושכיחים באזור הפנים, הידיים, הכתפיים, הזרועות והמחשוף – כל אותם אזורים שחשופים לשמש. האזור הנפוץ ביותר הוא גב כף היד.

בדרך כלל כתמי גיל מופיעים אצל אנשים מעל גיל 40, אך לעתים הם נמצאים גם אצל צעירים יותר. הם נוצרים אצל אנשים בעלי כל סוגי העור.

הדרך הטובה ביותר למנוע כתמי גיל היא להימנע מחשיפה ממושכת לשמש, ולמרוח קרם הגנה מתאים לפני יציאה מהבית, או קרם לחות המכיל מסנן קרינה (לפחות (SPF 15.

מדוע נוצרים כתמי גיל?

הקרינה האולטרא-סגולית של השמש מאיצה את ייצור המלנין בעור. מלנין הוא הפיגמנט הכהה באפידרמיס שמעניק לעור את צבעו. כאשר חשיפה לקרינת השמש מביאה לייצור של "אקסטרה-מלנין", מופיעים בעור כתמים.

הסיבה שבגללה חשיפה לשמש מביאה להיווצרות כתמים היא מנגנון הגנה של העור: התאים מנסים להגן על עצמם מקרני השמש באמצעות התכהות, שלא מופיעה תמיד באופן אחיד על פני שטח העור.

הופעה של כתמי גיל היא תהליך איטי הנובע מחשיפה של שנים לשמש. גם שימוש במיטות שיזוף מלאכותי עלול להביא לאותה תוצאה.

בנוסף לחשיפה לשמש, גם ההתבגרות הטבעית של עורנו עשויה להביא לייצור מוגבר של מלנין וכתוצאה מכך – להופעה של כתמי גיל. כמו במקרים רבים, גם לגנטיקה יש תפקיד מרכזי בתהליך.

כתמי גיל אינם מזיקים, אך אנשים רבים בוחרים לטשטש אותם מסיבות אסתטיות.

כיצד ניתן לטפל?

שיטה מתקדמת לטיפול בכתמי גיל, המוצעת אצל רונית רפאל – מדע היופי, היא "פוטו-רג'ובניישן", כלומר קרן אור לחידוש העור.

הטכנולוגיה מבוססת על קרן אור בגל קצר הפועלת על השכבות העליונות של העור. גלי האור נספגים בריכוזי המלנין, מפרקים אותם ומאפשרים למערכת הסינון הטבעית של העור לטפל בהם. התאים בדרך כלל מתקלפים ונושרים, או נספגים על ידי הגוף.

טיפול פוטו-רג'ובניישן מבוסס על הגילוי שקרני אור באורכי גל שונים מעודדות את ייצור הקולגן בעור ומאיצות את כל תהליכי החידוש של התאים.

הטיפול מורכב מסדרה של מפגשים בני 30-40 דקות, שלאחריה ניתן לראות שיפור במראה של מרקם העור והפחתת פיגמנטציה שמופיעה עליו.

לא ניתן להגיב.